Збаразька районна державна адміністрація
47302, м.Збараж, майдан І.Франка, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

 http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/topimg/teplo1.gif 

 

 http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/subs.jpg

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/hotline_oda.jpg

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/derjava_.png

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

 

На головну / Територіальні підрозділи

Податкова інспекція інформує


Без ПДВ обійдеться підприємству медичне страхування працівників

 

Відповідно до п. п. «б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Відповідно до пп.196.1.3 п.196.1 ст.196 ПКУ не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з:

- надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів;

- надання послуг із загальнообов’язкового державного соціального страхування (у тому числі пенсійного страхування), недержавного пенсійного забезпечення, залучення та обслуговування пенсійних вкладів та рахунків учасників фондів банківського управління, адміністрування недержавних пенсійних фондів.

Враховуючи вищевикладене, операція з медичного страхування своїх працівників за кошти підприємства не призводить до виникнення податкових зобов’язань з ПДВ.

Бартерні операції:право підприємця-загальносистемника на їх проведення

 

Відповідно до п. п. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Згідно зі ст. 715 та ст. 716 Цивільного кодексу України за договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов’язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар.

Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін.

До договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов’язання.

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходи (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами.

Враховуючи вищевикладене, обмежень щодо здійснення бартерних операцій (взаємозаліків) фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування не передбачено.

 

 

Податковий борг:вилучення контролюючими органами готівкових та безготівкових коштів

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що вилучені відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. При неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.

Якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені Податковим кодексом України строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

У таких випадках:

- рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

- рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1244.

Списання банком коштів з рахунків платників податків/суб’єктів господарювання визначено главою 11 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22.

 

На Тернопільщині підприємству довелося сплатити понад 58,6 тис. гривень штрафу

 

Саме в таку суму обійшлася несвоєчасна сплата податку на доходи фізичних осіб одному із підприємств Тернопільського регіону. Вдалося встановити таке порушення фахівцям управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області під час виїзної планової документальної перевірки.

Приватне підприємство здійснює діяльність у сфері вирощування зернових, бобових, насіння олійних культур. Загальна кількість найманих працівників становить 53 особи. Середній розмір заробітної плати складає 3728 гривень. Проте підприємство несвоєчасно сплатило податок на доходи фізичних осіб. Тому йому донарахували понад 58,6 тис. гривень штрафних санкцій. Варто зауважити, що юрособа погодилась із таким рішенням та сплатила дану суму до бюджету.

Нагадаємо, що фахівці фіскальної служби й надалі приділятимуть особливу увагу сплаті платежів до бюджету в повному обсязі, дотриманню норм трудового законодавства та оплати праці, детінізації доходів. Адже інтереси людини, захист її соціальних гарантій, легальне працевлаштування залишаються важливими напрямками роботи відомства

 

Для отримання податкової знижки – менше місяця

 

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що громадяни, які бажають скористатися своїм правом на податкову знижку, можуть звернутися в центри обслуговування за місцем реєстрації.

Варто мати на увазі, що податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо. Відтак громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом 2017 року були офіційно працевлаштовані та отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки.

Для цього їм необхідно заповнити та до 31 грудня року, наступного за звітним, подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. Зверніть увагу, що у декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.

До речі, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати. До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму. Після отримання декларації сума податку, що підлягає поверненню, перераховується громадянам протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.

Необхідно памятати, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.

До речі, з початку цього року 4 671 особа скористалася своїм правом на податкову знижку, а це на 262 більше, ніж минулоріч. За наслідками перерахунків їм повернуто 8,7 млн грн. податку на доходи фізичних осіб.

Термін після закінчення строку чинності посиленого сертифіката ЕЦП, коли можна надіслати нову заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів

 

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», Податкового кодексу України, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок), на підставі Договору про визнання електронних документів (далі –Договір) шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).

Автор електронного документа (далі – автор) створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Підписувач (в особі якого автор приєднується до Договору) завершує створення Заяви про приєднання до Договору накладенням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) (пп. 2, 3 розділу ІІІ Порядку).

Відповідно до абзацу п’ятого п. 3 розділу. ІІ Порядку послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК).

Підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора.

Після надходження Заяви про приєднання до Договору здійснюється її автоматизована перевірка у порядку, визначеному пунктами 9 - 11 розділу II Порядку.

Автоматизована перевірка електронного документа, зокрема, включає перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від АЦСК в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК.

Дія Договору припиняється за наявності однієї з підстав визначених п. 14 розділу ІІІ Порядку, в тому числі і за отриманням інформації від будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника.

При закінченні строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката ЕЦП керівник може надіслати Заяву про приєднання до Договору, підписану новим ЕЦП, отриманим у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів протягом операційного дня.

Доля зведеної податкової накладної (операції з безперервного постачання товарів) після впровадження змін

 

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку при здійсненні постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

покупцям – платникам податку – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця;

покупцям – особам, не зареєстрованим платниками податку, – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей п. 201.4 ст. 201 ПКУ ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Таким чином, при постачанні товарів два чи більше разів на місяць одному контрагенту може бути складена зведена податкова накладна.

При цьому визначення ритмічного характеру постачання залежить лише від факту постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць і не залежить від того, за одним або за різними договорами воно здійснене.

Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307).

Зокрема, п. 19 Порядку №1307 передбачено, що при складанні зведеної податкової накладної в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки «4».

У графі 2 зведеної податкової накладної зазначається весь опис (номенклатура) поставлених протягом місяця товарів/послуг.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг (крім визначених п. 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Отже, при здійсненні операцій з безперервного постачання товарів/послуг одному покупцеві в межах двох різних угод протягом місяця може бути складена зведена податкова накладна, заповнення якої здійснюється відповідно до вимог Порядку №1307.

 

Варто нагадати підприємцям щодо відображення поворотної фінансової допомоги

 

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до п. п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Згідно із п. 177.1 ст. 177 ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Враховуючи те, що отримання фізичною особою – підприємцем поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поворотної фінансової допомоги не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

При цьому, слід зазначити, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

 

Місцеві скарбниці Тернопілля отримали майже 3,3 млрд грн платежів

 

Протягом січня-листопада цього року до місцевих бюджетів надійшло 3 млрд 270,9 млн грн податкових платежів. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження зросли на 651,7 млн гривень.

Як зазначив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат, такого результату вдалося досягти завдяки вжитим заходам щодо детінізації економіки, протидії нелегальній найманій праці. «Звісно, що й самі суб’єкти господарювання та мешканці області розуміють, що сплачені ними податки повертаються у регіон у вигляді фінансування соціально-культурної сфери, спеціальних програм», - наголосив Ігор Юлійович.

Серед основних джерел, які наповнюють місцеві бюджети Тернопілля, – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб протягом одинадцяти місяців поточного року склали 2 млрд 174,2 млн грн, що на 43,6 млн грн більше очікуваного. Порівняно з аналогічним періодом минулого року сплата цього платежу зросла на 478,3 млн гривень.

Наступний за рівнем надходжень – єдиний податок. Зокрема, «спрощенці» сплатили до бюджету понад 532,7 млн грн, що більше за січень-листопад  2017 року на 122,2 млн гривень.

У Тернопільській митниці ДФС діє «гаряча лінія» щодо особливостей ввезення та розмитнення авто на іноземній реєстрації

 

В Україні з 25 листопада 2018 року почали діяти закони, які встановили нові правила для розмитнення та перебування в Україні автомобілів на іноземній реєстрації.

У зв’язку із нововеденнями та з метою надання консультацій громадянам щодо розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, у Тернопільській митниці ДФС працює «гаряча лінія» за номером телефону(0352) 43- 03- 21.

Відповідатимуть на запитання додзвонювачів: понеділок-четвер з 9:00 до 18:00 год, п’ятниця з 9:00 до 16:45 год.

 

 




 

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

Фандрайзинг в районі

  

 

Актуальна тема

Щодо будівництва амбулаторії загальної практики сімейної медицини на території Базаринської сільської ради

 

Детальний план території для індивідуального  садівництва  учасникам АТО  на території  Збаразької  міської ради

 

Проект районної програми розвитку фізичної культури та спорту в сільській місцевості

 

ПОЛОЖЕННЯ

про координаційну раду з питань національно-патріотичного виховання

при районній державній адміністрації

 


Семінар на тему: "Тендери в Україні. Публічні електронні закупівлі. Система електронних закупівель PROZORRO. Законодавчі та технічні аспекти функціонування. Як не допустити помилок та позбутися ризиків."

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

щодо надання пільг окремим категоріям громадян на 2017-2019 роки

 

РАЙОННА  ПРОГРАМА

впровадження Української Хартії  вільної людини в навчальних закладах

Збаразькогорайону  на 2017-2020 роки

 

Програма інформатизації

Збаразькогорайону

на 2018 - 2020 роки

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

 забезпечення виконання Збаразькою районною

 державною адміністрацією повноважень, делегованих

Збаразькоюрайонною радою на 2018-2020 роки

 

Районна цільова програма

   підтримки військовослужбовців, зарахованих для  проходження служби в Збройних Силах України за контрактом на 2018 рік

 

 ПРОГРАМА

сприяння оборонній,мобілізаційній готовності та відбору громадян району на військову службу за контрактом і  призову на строкову військову службу у Збаразькому районі на 2018 – 2020 роки

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

захисту населення і території Збаразького району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2018-2021 роки

 

ПРОГРАМА

соціально-економічного та культурного розвитку

Збаразькогорайону на 2018 рік

 

 

Перелік сільськогосподарських  підприємств, які здійснюють оперативну звітність у Збаразькому районі

 

Програма розвитку лісового господарства району на 2017-2021 роки

 

Програма розвитку виробництва картоплі та овочів в районі у 2012 – 2020 роках

 

Програма збільшення площ  посадки  та нарощування обсягів виробництва плодів та ягід в Збаразькому районі в 2011- 2025 роках

 

Програма проведення заходів, направлених на запобігання та ліквідацію африканської чуми свиней у Збаразькому районі на 2018-2022 роки

 

Програма зайнятості населення Збаразького району на період до 2020 року

 

Програма сприяння оборонній, мобілізаційній готовності та відбору громадян району на військову службу за контрактом і  призову на строкову військову службу у Збаразькому районі на 2018 – 2020 роки

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В ЗБАРАЗЬКОМУ  РАЙОНІ НА 2019-2020 РОКИ

 

РАЙОННА ПРОГРАМА  підтримки сталого функціонування та модернізації  первинної медико-санітарної допомоги у Збаразькому районі на 2018-2019 роки