Тернопільська районна державна адміністрація
46009, м.Тернопіль, майдан Перемоги, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Національне агенство України з питань державної служби інформує


Стан взаємодії органів виконавчої влади та громадськості

Розбудова України як демократичної європейської держави висуває на порядок денний питання відкритості та прозорості владних інституцій, рівноправного партнерства та залучення громадян до формування і реалізації державної та регіональної політики.

Питання взаємодії з громадськістю є одним із ключових в Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, до підписання та імплементації якої готується країна. Зокрема, в тексті Угоди зазначено, що взаємодія держави з громадянським суспільством на основі партнерства необхідна для розвитку України як правової, демократичної і соціальної держави.

Досвід демократичних держав світу засвідчує, що саме суспільна участь сприяє більшій ефективності державного управління, відкритості та прозорості діяльності державних органів, підвищує рівень довіри громадян до влади.

На сьогодні прийняття низки законодавчих актів дає підстави стверджувати про розширення правового поля для взаємодії органів виконавчої влади та громадськості, об’єктивною є орієнтація на діалог з суспільством, дедалі активніше залучення громадськості, зокрема інститутів громадянського суспільства, до формування і реалізації державної політики.

На виконання підпункту 5 пункту 2 розділу І Плану заходів щодо реалізації у 2013 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затвердженого Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 342, Національним агентством України з питань державної служби серед міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій проводився аналіз стану забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики проводився

Результати аналізу свідчать, що більшість органів виконавчої влади забезпечили функціонування структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, його належне кадрове та матеріально-технічне забезпечення, водночас відсутня усталена практика визначення типу такого підрозділу.

Переважна більшість органів виконавчої влади дотримується вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996., здійснює правові, організаційно-технічні, інформаційно-просвітницькі заходи з метою сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.

Разом з тим існують недоліки у роботі окремих органів виконавчої влади щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної і регіональної політики, зокрема:

– відсутність самостійного структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, покладання відповідних функцій на одну штатну одиницю чи різні структурні підрозділи, основні завдання яких не стосуються роботи з громадськістю;

– перевантаження працівників підрозділів з питань взаємодії з громадськістю функціональними обов’язками з розрахунку на одну штатну одиницю;

– відсутність належної координації між структурними підрозділами органів виконавчої влади у процесі взаємодії з громадськістю;

– неналежна увага до розроблення орієнтовних планів консультацій з громадськістю, залучення громадської ради до обговорення такого плану;

– недотримання встановленої процедури залучення громадськості у процесі формування та реалізації державної і регіональної політики, неналежне забезпечення інформування про організацію та результати проведених консультацій з громадськістю;

– низька частка заходів з безпосередньою участю громадськості на противагу електронним формам взаємодії;

– недостатньо налагоджена взаємодія з громадською радою, невиконання встановлених вимог щодо забезпечення такої взаємодії.

Водночас органи виконавчої влади зазначають, що налагодження ефективної системної роботи потребує належного кадрового, фінансового  та інформаційно-методичного забезпечення.

За результатами проведеного аналізу керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади надано відповідні пропозиції щодо удосконалення забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики.

 

Підсумки виконання у 2012 році завдань першого етапу (2012-2013 роки) реалізації Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки

         На виконання Указу Президента України від 20 липня 2012 року № 453 “Про план заходів щодо реалізації у 2012 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки» Нацдержслужбою України опрацьовано та узагальнено інформацію центральних органів виконавчої влади, інших державних органів щодо виконання Плану заходів щодо реалізації у 2012 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки.

Із 22 пунктів Плану заходів, передбачених на 2012 рік, виконано - 19, в стадії виконання знаходяться – 3. Напрями, за якими здійснювались у 2012 році заходи щодо реалізації Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки, охоплювали питання впровадження нового законодавства про державну службу; професійноїадаптаціївійськовослужбовців, звільнених з військової служби; комунікативних заходів, спрямованих на підвищення професійного рівня фахівців, та на розв’язання проблем працевлаштування молоді; підвищення престижу робітничих професій шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед молоді та президентського кадрового резерву «Нова еліта нації».

На виконання Плану заходів щодо реалізації положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки Нацдержслужбою  України в 2012 році забезпечено виконання усіх завдань щодо формування Президентського кадрового резерву«Нова еліта нації».Розпорядженням Президента України від 29 грудня 2012 року №246/2012-рп затверджено список із 60 осіб, зарахованого до Президентського кадрового резерву в 2012 році. На виконання зазначеного розпорядження Нацдержслужбою України затверджено перелік заходів із професійного розвитку осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву, який включає: навчальні сесії, дистанційне та самостійне навчання, літню тренінгові школу, стажування в центральних органах виконавчої влади та за кордоном, участь у міжнародних конференціях з питань реалізації комплексних реформ в державі.

          В 2012 році Нацдержслужбою України визначено на конкурсних засадах 25 вищихнавчальних закладів, що здійснюють підготовку магістрів за спеціальністю "Державна служба" галузі знань "Державне управління", яким надано державнезамовлення у кількості 1457 слухачів, з них за спеціальностями «Державне управління» – 338 слухачів, «Державна служба» – 1119 слухачів.

          В минулому році Нацдержслужбою  України забезпечено організацію та проведення комунікативних заходів з питань формування кластерної моделі системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для державної служби та служби в органах місцевого самоврядування. Зокрема, проведено Всеукраїнську конференцію «Наука і влада» (13-14 вересня 2012 року, м. Яремче, Івано-Франківська обл.); IV щорічні Рішельєвські академічні читання (24-26 вересня 2012 року, м. Одеса); Всеукраїнську нараду-семінар щодо стратегічних орієнтирів розвитку системи професійного навчання персоналу органів державної влади та органів місцевого самоврядування в умовах реалізації адміністративної реформи (24 вересня 2012 року, м. Одеса) тощо.

         З метою роз’яснення норм нового законодавства про державну службу в 2012 році Нацдержслужбою України проведено 220 семінарів, в яких взяли участь 7602 державних службовців кадрових підрозділів центральних органів виконавчої влади та місцевих державних адміністрацій, а також проведено 220 семінарів та 6 тренінгів для центральних і місцевих органів виконавчої влади та інших державних органів з метою надання консультативної та методичної допомоги кадровим службам з питань розроблення профілів професійної компетентності посад.

Окрім того, наказом Нацдержслужби України від 20.07.2012 № 148 затверджено Методичні рекомендації з розробки профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті та наказом Нацдержслужби України від 12.11.2012 № 213 затверджено Методичні рекомендації з розроблення профілів професійної компетентності посад державної служби групи І у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті.

     Зметою забезпечення оновлення галузевого стандарту Нацдержслужбою України разом із МОНмольдьспорту України затверджено спільний наказ від 20.08.2012 № 161/936 «Про склад робочої групи та план розробки галузевого стандарту вищої освіти з підготовки магістрів за спеціальністю «Державна служба» галузі знань «Державне управління». Зміни до Галузевого стандарту стосуються переліку навчальних дисциплін і практик спеціальності 8.15010002 «Державна служба» напряму підготовки «Державне управління» та розподілу змісту освітньо-професійної програми за циклами дисциплін і критеріями нормативності та вибірковості.

 Окрім того, в 2012 році Нацдержслужбою України із залученням зацікавлених державних органів розроблено проект Плану заходів щодо реалізації у 2013 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки, яким передбачено 24 заходи, спрямованих на забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців різних сфер життєдіяльності держави.

Зурахуванням виконання Плану заходів на 2012 рік та розробленим проектом Плану заходів на 2013 рік забезпечується виконання першого етапу реалізації положень зазначеної Стратегії (2012-2013 роки).

 

                                                                                                                  Прес-служба Нацдержслужби України

 

 Підсумки проведення у 2012 році професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування

          В 2012 році Нацдержслужбою України було забезпечено підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування та організовано їх професійне навчання в рамках діяльності Школи вищого корпусу керівників державної служби в органах державної влади, керівників апаратів з питань вивчення нового законодавства про державну службу.

          В минулому році з питань застосування нового законодавства про державну службу підвищили кваліфікацію 6131(92%) державний службовець кадрових підрозділів місцевих органів виконавчої влади, зокрема 3467 державних службовців місцевих державних адміністрацій (95% від загальної чисельності керівників та спеціалістів кадрових підрозділів за штатним розписом),  та 2664 державних службовця ТО ЦОВВ (87 % від загальної чисельності керівників та спеціалістів кадрових підрозділів за штатним розписом).                                                       

         100%-во охоплені навчанням кадрові підрозділи місцевих державних адміністрацій у 15 областях (Вінницькій, Волинській, Житомирській, Закарпатській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій) та м. Києві. На 90%-99% охоплені навчанням кадрові підрозділи місцевих державних адміністрацій Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Одеської, Тернопільської областей,  на 80% охоплені навчанням кадрові підрозділи місцевих державних адміністрацій Львівської області, на 75 і 77% охоплені навчанням кадрові підрозділи місцевих державних адміністрацій АР Крим та Харківської області і лише на 65% охоплені навчанням кадрові підрозділи місцевої державної адміністрації м. Севастополя.

Найвищий відсоток підвищення кваліфікації з питань застосування нового законодавства про державну службу показали кадрові підрозділи ТО ЦОВВ у 13 областях (Вінницькій, Волинській, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Миколаївській, Одеській, Рівненській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській). Стабільні показники – 90-99% у Донецькій та Луганській областях, 80-89% – у Полтавській, Сумській та Чернівецькій областях, 73 та 79% - у Кіровоградській та Львівській областях, на 63% - у Закарпатській області, 48-54% - у Тернопільській, Харківській областях та м. Севастополь. Найнижчі показники – 35% у АР Крим. За результатами професійного навчання з питань застосування нового законодавства про державну службу Нацдержслужбою України в 2013 році буде активізовано роботу щодо навчання державних службовців кадрових підрозділів з питань розробки профілів професійної компетентності посад державної служби.

З метою реалізації нового антикорупційного законодавства, подолання корупції на службі в органах державної влади та в органах місцевого самоврядування, виконання Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки, затвердженої Указом Президента України від 21.10.2011 № 1001 Нацдержслужбою України в 2012 році забезпечено підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання та протидії корупції. В 2012 році з питань запобігання та протидії корупції підвищили кваліфікацію 49544 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування (на регіональному рівні), з них за державним замовленням – 27789 осіб, за рахунок місцевих бюджетів – 19854 особи. З метою охоплення більшої кількості державних службовців, які підвищили кваліфікацію  з питань запобігання і протидії проявам корупціїНацдержслужбою України в 2013 році буде удосконалено роботу навчальних закладів шляхом проведення тематичних короткострокових семінарів

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.12.2011
№ 1256, продовжено
до 2015 року термін реалізації Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва України, координацію впровадження якої здійснює Нацдержслужба України. В рамках реалізації згаданої програми протягом 2012 року було підвищено кваліфікацію 1112 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва. У 2013 році буде підвищено кваліфікацію 1000 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва.

         За результатами щорічного вивчення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування для формування державного замовлення на підготовку магістрів в галузі знань «Державне управління» та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в 2012 році Нацдержслужбою України здійснено набір за державним замовленням: 1457 осіб на навчання за магістерськими програмами спеціальностей галузі знань «Державне управління»; 5511 працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування І-ІV категорії посад підвищили кваліфікацію у Національній академії державного управління при Президентові України та її регіональних інститутах; 29795 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування підвищили кваліфікацію з питань запобігання та протидії корупції.

            З метою забезпечення ефективного використання коштів державного бюджету Нацдержслужбою України в 2013 році буде проведенакомплексна робота з усіма структурами, причетними до підготовки кадрів, а також моніторинг працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління», згідно з договорами-направленнями.

                                                                                                                         Прес-служба Нацдержслужби України

 

ЗА 2012 РІК ДО НАЦДЕРЖСЛУЖБИ УКРАЇНИ

НАДІЙШЛО МАЙЖЕ 16 ТИСЯЧ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

Протягом 2012 року до Нацдержслужби України та управлінь державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі надійшло 15847 звернень громадян.

Безпосередньо до Нацдержслужби України надійшло 1694, в тому числі 1080 письмових звернень, з яких 1037 (96,1 %) індивідуальних та 43 (3,9 %) колективних, 42 на особистому прийомі та 572 під час проведення прямих телефонних ліній «Державна служба».

Найбільше звернень надійшло з м. Києва – 233, що складає 21,6 % від їх загальної кількості. З Київської області надійшло 142 звернення (13,1 %), Донецької – 46 (4,3 %), Дніпропетровської – 43 (3,9 %) та Житомирської – 33 (3,1 %), АР Крим – 57 (5,3 %). Найменше – з Миколаївської – 12 (1,1 %), Тернопільської та Чернівецької – 13 (1,2 %), Кіровоградської – 15 (1,3 %), Волинської та Вінницької – 19 (1,7%), Закарпатської – 20 (1,8 %), Івано-Франківської – 21 (1,9 %).

Управліннями державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за 2012 рік розглянуто 6217 звернень громадян, з них 2737 письмових, 3480 на особистому та виїзних прийомах та 7936 – під час проведення прямих телефонних ліній «Державна служба» та «Суспільство проти корупції».

Найбільше письмових звернень надійшло до управлінь державної служби Головдержслужби України у м. Києві та Київській області – 256, АР Крим та м. Севастополі – 254, Донецькій – 167, Дніпропетровській – 148, Миколаївській – 145, Львівській – 136, Полтавській – 119, Запорізькій – 118, Луганській – 117 областях.Найменше таких звернень надійшло до управлінь у таких областях: Волинській – 42, Івано-Франківській – 56, Рівненській – 61, Закарпатській – 60.

Основну частину звернень склали запити. Найбільше звернень надійшло від державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та пенсіонерів з числа державних службовців. Серед основних питань, що порушувались громадянами, були обчислення стажу, проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, наявність права на одержання пенсії державного службовця, виплата грошової, роз’яснення положень Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу», застосування положень Закону України від 08.07.2011 № 3668-VI «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи»,  зокрема щодо граничного віку перебування на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.

Основні питання, порушені у запитах громадян, які мають встановлені законодавством пільги, а саме: інвалідів, ветеранів війни та праці, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та інших громадян, які потребують соціального захисту і підтримки, стосувались обчислення стажу державної служби, наявності права на одержання пенсії державного службовця та проходження державної служби.

У тих випадках, коли порушені питання перебували поза межами компетенції Нацдержслужби України, звернення направлялись за належністю.

Нацдержслужбою України постійно вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, у разі необхідності, поновлення порушених конституційних прав.

У минулому році було оптимізовано у 2012 році структуру Юридичного управління Нацдержслужби України, внаслідок чого створено сектор розгляду звернень громадян та роз’яснювальної роботи, в комплексі з діючою автоматизованою системою електронного документообігу «Меgароlis-Документообіг», роз’ясненням окремих питань у засобах масової інформації та через прямі телефонні лінії, а також прийняттям ряду законодавчих та інших нормативно-правових актів, які спрямовані на врегулювання найбільш актуальних для громадян питань, підвищили ефективність здійсненої роботи.

Про це свідчить досить низький показник надходження скарг (4,1 % від загальної кількості), повторних звернень (3,3 % від загальної кількості).

                                                                          Прес-службаНацдержслужби України

 

БЮДЖЕТ 2013:
СТИМУЛЮВАННЯ РОСТУ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ДОБРОБУТУ ГРОМАДЯН

Концепція Бюджету 2013 року, затвердженого Законом Українивід 6 грудня 2012 р. № 5515-VI, полягає в тому, щоб максимально використати можливості внутрішнього ринку, збільшити споживання вітчизняних товарів і послуг.

Бюджет було розроблено на основі реалістичних макроекономічних показників з урахуванням світових економічних тенденцій та прогнозів, а також зовнішніх факторів, які мають вплив на економіку України.

В основу Державного бюджету 2013 року закладені такі основні показники:

-   рівень росту ВВП – 3,4%;

-   номінальний ВВП – 1.576 млрд. грн.;

-   індекс споживчих цін - 4,8%;

-   індекс цін виробників – 5,5%.

При формуванні дохідної частини також враховано:

-   розширення джерел доходів бюджету за рахунок введення в дію з 1 січня 2013 року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (спеціальний фонд місцевих бюджетів);

-   віднесення плати за ліцензії, сертифікати та державну реєстрацію до джерел доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (ІІ кошик);

-   надання державою податкової соціальної пільги;

-   податковий кредит з податку на доходи фізичних осіб;

-   зниження ставки податку на прибуток з 21% до 19%, а для суб'єктів індустрії програмної продукції – до 5%.

З метою зменшення залежності від зовнішніх ринків у сфері боргової політики підготовлений відповідний план дій, який передбачає заміщення зовнішніх боргових інструментів внутрішніми. При цьому вартість таких запозичень буде мінімально можливою.

У сфері державних видатків на 2013 рік Кабінет Міністрів України забезпечить безумовне дотримання принципів раціональності, пріоритетності та ефективності.

Одним із ключових завдань Бюджету-2013 і надалі залишається проведення поступової політики підвищення соціальних стандартів і збільшення видатків соціального характеру. Весь додатковий ресурс бюджету порівняно з показниками 2012 року в першу чергу буде спрямований на підвищення доходів людей: на підвищення середньомісячної пенсії на 104 гривні; на підвищення середньомісячної зарплати на 260 гривень; на 2000-7400 гривень збільшення допомоги на першу-третю дитину, на істотне підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, окладів працівникам бюджетних установ тощо.

В 2013 році буде продовжено практику поступового забезпечення житлом інвалідів війни, воїнів-інтернаціоналістів та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в Державному бюджеті враховані видатки у сумі 328,4 млн. гривень.

На 2013 рік передбачено видатки на реалізацію державних цільових програм та заходів програмного характеру з охорони здоров’я у сумі 2,3 млрд. гривень.

В Бюджеті – 2013 враховано збільшення на 0,5 млрд. гривень видатків на стипендії, що дасть змогу забезпечити виплату підвищених на 37,5 відсотка розмірів мінімальної ординарної (звичайної) академічної стипендії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2012 р. № 703. Також, у зв’язку із змінами умов оплати праці, будуть підвищені стипендії аспірантів і докторантів.

Ресурс місцевих бюджетів на наступний рік складає 220,1 млрд. грн. (більше на 28,1 млрд. грн. або на 14,7 % проти 2012 року). Державну підтримку розвитку регіонів передбачено здійснювати через державний фонд регіонального розвитку (1,3 млрд. грн.) та субвенцію на здійснення заходів щодо соціально-економічний розвиток окремих територій (1,3 млрд. грн.).

Слід зазначити, що на 2013 рік поряд з традиційним порядком фінансування капітальних видатків запропоновано нові підходи щодо їх проведення - шляхом залучення додаткових ресурсів через банківський сектор під державні гарантії, що сприятиме вирішенню питань розвитку регіонів.

Таким чином, у бюджеті 2013 року закладена система цінностей, яка чітко орієнтована на забезпечення соціально-економічного розвитку України, зростання рівня життя громадян, спрямування фінансової та податкової політики на побудову ефективної, економічно-спроможної держави.

 

Матеріали Нацдержслужби України




 

 

 

 

 

 

 

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

 

   

Актуальна тема

Звернення до сільських, селищних голів

З метою популяризації здорового способу життя протягом березня - жовтня поточного року в Тернопільському районі впроваджується щорічна Всеукраїнська інформаційно-профілактична акція «Відповідальність починається з мене».

Для учасників АТО та членів їх сімей працює гаряча лінія

Орієнтовний розрахунок розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг

Всеукраїнський Центр пошуку полонених, загиблих і зниклих безвісти воїнів АТО готовий допомогти усім хто розшукує своїх рідних, знайомих чи колег

ДОРОЖНЯ КАРТА для проведення лікування та медичної реабілітації демобілізованих

Про проведення в районі заходів шостої  черги мобілізаційного розгортання

ІНФОРМАЦІЯ щодо розвитку туризму в Тернопільському районі

ЗМІНИ до Положення про  порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива 

Все про СУБСИДІЇ

Тернопільська районна державна адміністрація оголошує конкурс про надання супутніх  послуг у приміщенні центру надання адміністративних послуг

УВАГА ЗМІНЕНИЙ ГРАФІК прийому громадян у Тернопільській районній державній адміністрації