Тернопільська районна державна адміністрація
46009, м.Тернопіль, майдан Перемоги, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Субсидії


До відома жителів  Тернопільського району!

 

08.05.2018р.

Змінився порядок призначення житлової субсидії: роз’яснення департаменту соцзахисту населення Тернопільської ОДА

В Україні з 1 травня 2018 року вступив в дію новий порядок призначення житлової субсидії, який регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329. Які зміни передбачені у зв’язку з цим та що буде враховуватися при нарахуванні субсидії, роз’яснив директор департаменту соціального захисту населення Тернопільської облдержадміністрації Вадим Боярський.

Щодо подання нових заяви та декларації

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 №329 затверджено нову редакцію Положення про порядок призначення житлових субсидій та передбачено призначення субсидії на наступний період лише на підставі нових заяви і декларації:

 

- якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда);

При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля.

- якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, і в цьому періоді:

за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії;

або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії;

або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

 

внутрішньо переміщені особи;

 

особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;

 

особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

 

особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Положенням визначено випадки, коли субсидія не призначається (у тому числі на наступний період): перевищення встановленої площі житлового приміщення; наявність транспортних засобів, з дати випуску яких минуло менше 5 років; несплата працездатними особами єдиного соціального внеску; здійснення покупки на суму більше 50 тис. гривень (у т.ч. набуття права власності); наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

У зв’язку з цим, одержувачам субсидій у встановлених випадках з травня 2018 року необхідно звернутися до органів соціального захисту населення з заявою і декларацією для розгляду питання призначення субсидії на наступний період.

Оскільки з 01.05.2018 для призначення субсидії враховуються доходи членів сім'ї осіб із складу домогосподарства незалежно від адреси реєстрації їх місця проживання (тобто також у разі, коли їх зареєстроване місце проживання відмінне від адреси домогосподарства), у такому випадку особами, які отримували субсидію, необхідно подання нових заяв і декларацій, із зазначенням в них відомості про члена сім’ї, який зареєстрований за іншою адресою.

Слід зазначити, що субсидія на наступний період не призначається громадянам, у яких загальна площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартири і 200 кв. метрів для індивідуального будинку (крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування).

У разі ненадходження від отримувачів субсидії інформації про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства, які зареєстровані за іншою адресою, а також про наявність транспортних засобів та купівлю товарів субсидія призначається з 01.05.2018 на наступний період (неопалювальний сезон) без звернення відповідно до вимог Положення. Однак в подальшому при виявленні обставин, які б могли вплинути на умови надання житлової субсидії, органи соціального захисту населення виносять на розгляд комісії щодо скасування рішення комісії про призначення субсидії такому господарству і повернення коштів виплаченої субсидії

Щодо терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням на відповідний сезон: неопалювальний (до вересня включно) або опалювальний (до квітня включно), а на наступний період - без звернення, за виключенням окремих категорій отримувачів.

Таким чином, призначення здійснюється двічі на рік.

Так, з 1 травня 2018 року субсидії на оплату житлово-комунальних послуг призначаються до вересня 2018 року включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік.

Щодо врахування доходу для призначення субсидії

Під час призначення субсидії у травні на неопалювальний сезон враховуються доходи за III - IV квартали попереднього року (крім пенсії) за даними ДФС, Пенсійного фонду України. Розмір пенсії враховується за квітень.

Важливим є те, що враховуються доходи членів сім’ї осіб із складу домогосподарства у разі, коли член сім’ї зареєстрований за іншою адресою.

Переглянуто розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, а також для працездатних осіб, у яких відсутні доходи або доходи яких менше розміру мінімальної заробітної плати та/або які не сплачують єдиний соціальний внесок.

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно від отриманих (не отриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід, обчислений в таких розмірах мінімальної заробітної плати, встановленої станом на кінець періоду, за який враховуються доходи:

однієї мінімальної заробітної плати — для платників єдиного податку першої групи;

двох мінімальних заробітних плат — для платників єдиного податку другої групи;

трьох мінімальних заробітних плат — для платників єдиного податку третьої групи.

Для працездатних осіб, у яких відсутні доходи або доходи яких менше розміру мінімальної заробітної плати та/або які не сплачують єдиний соціальний внесок до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід в розмірі трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи.

Доходи від реалізації молока, враховуються у розмірі 30 % нарахованих сум. Відповідна норма застосовується за умови подання заявником документів, що підтверджують суму доходу від реалізації молока.

Щодо призначення субсидії за рішенням комісії

Субсидію може бути призначено за рішенням комісії (у тому числі на наступний період) виходячи з конкретних обставин, що склалися на підставі акта обстеження матеріально – побутових умов домогосподарства, у наступних випадках,:

 

на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30 % соціальної норми житла) непрацюючим непрацездатним особам;

 

за наявності транспортного засобу (у тому числі у членів сім’ї), з дати випуску якого минуло менше 5 років;

 

якщо у працездатної особи відсутній дохід або її дохід менший мінімальної заробітної плати та/або вона не сплатила єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі (крім тих, хто навчається, перебуває на обліку у службі зайнятості або отримує один із визначених видів допомоги, яким субсидія призначається на загальних підставах). Таке рішення не може бути прийнято щодо осіб, які перебували за кордоном більше 60 діб. В обласних центрах, м. Києві та містах обласного значення позитивне рішення може бути прийнято лише щодо осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я. При цьому контролюється сплата особами єдиного соціального внеску протягом терміну дії субсидії;

у разі купівлі (або набуття права власності) житла, земельної ділянки, товарів або оплати послуг на суму більше 50 тис. грн;

за наявності заборгованості з оплати послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла;

за фактичним місцем проживання внутрішньо переміщеним особам;

без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих (враховуючи норми щодо розміру отриманих ними доходів та перебування за кордоном).

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій двічі на рік: після закінчення опалювального сезону та після закінчення неопалювального сезону.

Крім того, повертатимуться до бюджету невикористані суми субсидії на оплату природного газу та електричної енергії, що використовуються не тільки для опалення.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

Постановою введено обов'язок для громадян, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, щомісячно сплачувати обов'язкову частку плати за послуги незалежно від обсягу спожитих послуг. У разі несплати обов’язкової частки плати надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Щодо припинення раніше призначеної житлової субсидії

Припинення надання раніше призначеної житлової субсидії здійснюється за рішенням комісії за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об'єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли:

домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов'язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг);

громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об’єднанням;

у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення;

виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;

під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

якщо протягом строку призначення житлової субсидії за рішенням комісії фізична особа - підприємець, не сплачує єдиний соціальний внесок;

громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Надання житлової субсидії у зазначених випадках припиняється з місяця, наступного за місяцем, в якому їх виявлено.

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

 

01.03.2018р.

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 №319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (набрала чинності 30.04.2016) внесено зміни, зокрема, до:

- Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат  на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 року № 1050, зі змінами),

- Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389,

- форм заяви і декларації для призначення субсидії (додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106).

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 №317 „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409" змінено соціальні нормативи користування послугами газопостачання та коригуючі коефіцієнти для розрахунку розміру витрат електричної і теплової енергії та природного газу на потреби опалення, а також встановлено, що у разі відсутності централізованого водовідведення (за відсутності системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і вигрібних ям) норматив для вивезення рідких нечистот становить 4 куб. метри на домогосподарство на місяць.

Починаючи з травня 2016 року призначення субсидій (у тому числі без звернення громадян) та надання пільг здійснюється з урахуванням внесених змін.

 

Зміни до порядку надання субсидії

( відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України")

 

Стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 №319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (далі - Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

У зв'язку з цим з травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Списки осіб, які отримують субсидію і мали право на пільги, необхідно передати організаціям, що надають послуги, для ненарахування останніми пільг цим особам з травня 2016 року, а також внести відповідну інформацію до ЄДАРП. При цьому, якщо розмір субсидії становить 0,0 гри, такі особи не включаються до зазначених списків. Відповідні списки надаватимуться надавачам послуг щомісячно.

Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послугу квітні береться з урахуванням пільг.

 

Стосовно призначення субсидії на оплату послуг з управління будинком

 

Постановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком.

Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

 

Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло

 

Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

 

Про період врахування доходу для призначення субсидії

 

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний   рік,   а   субсидія   для   відшкодування   витрат   на   оплату   житлово-комунальних послуг, яка призначається у І кварталі, - на підставі доходу за перші три квартали попередньої о календарного року.

 

Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

 

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками гдиного податку, до:

-   двох  розмірів  прожиткового  мінімуму,   встановленого  для  працездатних осіб, -для платників єдиного податку першої групи;

-   трьох розмірів прожиткового мінімуму,  встановленого для працездатних осіб, - для платників єдиного податку другої групи,

-    чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, - для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім'ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зарегетровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім'ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, - одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу

Виключено виші навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

 

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

 

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року - квітні 2017 року {у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв'язку з ним якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності Постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

 

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

 

Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якшо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

 

Стосовно доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

 

Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

-зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;

-нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

У зв'язку із зміною соціальних нормативів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 №317 необхідно здійснити у травні 2016 року перерахунок діючих субсидій.

 

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

 

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми  субсидії  в  еквіваленті  вартості   100  куб.   метрів  природного  газу  або  в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов'язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Таким чином, виробники/виконавці послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії (за виключенням еквіваленту вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, якщо вони використовуються на опалення, за пінами і тарифами станом на 01.05.2016) і скласти акт звіряння з органом соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

 

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

 

Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов'язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов'язкова частка плати.

 

Постановою також передбачено

:

-можливість призначати субсидію неповнолітнім  студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;

-під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім'ям,   яким   субсидія   призначалася   на  підставі   рішення   комісії,   переглядати зазначені рішення   комісії лише у  разі  зміни  складу  зареєстрованих  (фактично проживаючих)    осіб    або    здійсненні    однією    із    зареєстрованих    (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;

-можливість   припинення  субсидії якщо  під  час  вибіркового  обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

 

Зміни до порядку надання пільг

 

Постановою внесено наступні зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї:

- збільшено з 6 до 12 місяців період, на який визначається право осіб на отримання пільг (при цьому залишився незмінним термін, за який враховуються доходи, - 6 місяців, що передують місяцю, з якого визначається право);

- доповнено перелік доходів, які враховуються при визначенні права особи на отримання пільг, допомогою по безробіттю та іншими виплатами, що здійснюються органами соціального страхування.

Не переглядається право осіб на отримання пільг, якщо не закінчився термін, на який визначено відповідне право. Для інших осіб, а також після закінчення терміну, на який було визначено право, визначається право на отримання пільг на наступні 12 місяців.

 

 

Шановний споживачу!

            Звертаємося до Вас з метою інформування про те, що в Україні діє програма державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається безготівково, у вигляді житлових субсидій.

Пропонуємо Вам використати право на зменшення витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем Вашої реєстрації (за фактичним місцем проживання - для осіб, які орендують житло) щодо призначення житлової субсидії.

Звертаємо увагу, що з 1 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення субсидій і форми Заяви

 та Декларації, що подаються.

Ми надсилаємо Вам бланки Заяви та Декларації, які Ви можете заповнити і надати (або надіслати поштою) до управління соціального захисту населення.

Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління соціального захисту населення та подання Заяви та Декларації.

Якщо у Вас виникнуть додаткові питання, то відповіді на них Ви можете отримати у місцевому управлінні соціального захисту населення  або за телефоном Урядової «гарячої лінії» 0 800 507 309.

Також Ви можете дізнатися більше про програму житлових субсидій на сайті Міністерства соціальної політики України mlsp.gov.ua .

Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії та  бланку Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

---------------------------------------------------------------

Інформаційна довідка до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 „Про удосконалення порядку надання житлових субсидій”

У зв’язку з підвищенням цін і тарифів на газ і електроенергію Урядом 28 лютого 2015 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України„Про удосконалення порядку надання житлових субсидій” (далі – Постанова), якою з 01 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення житлових субсидій.

Постановою передбачено наступне.

Для призначення субсидії необхідно подати лише два документи – заяву про призначення житлової субсидії (далі – Заява) та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (далі – Декларація), форма яких спрощена (додається). Не подаються довідки про доходи зареєстрованих осіб, відповідна інформація зазначається у Декларації.

Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначатиметься на підставі раніше поданих документів, без необхідності надання Заяви і Декларації.

Субсидія призначатиметься на 12 місяців на підставі відомостей про доходи, які зазначено у Декларації, а на наступний період – без звернення, на підставі отриманої інформації про доходи від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, вищих навчальних закладів. При цьому у разі коли оплата послуг з централізованого опалення проводиться лише в опалювальний період або за двоставковим тарифом, або для індивідуального опалення використовується природний газ (електроенергія), розмір субсидії розраховується окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.

Для призначення субсидії враховуватимуться доходи без податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік. Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року. У разі коли дохід заявника зменшився порівняно з попереднім календарним роком, житлова субсидія може бути призначена на підставі доходів за останні шість місяців за умови надання довідки до органу соціального захисту населення про доходи таких осіб за цей період.

Для студентів денної форми навчання вищих навчальних закладів у разі відсутності доходів не враховуватиметься дохід на рівні прожиткового мінімуму.

Для призначення житлової субсидії не має значення майновий стан сім’ї (наявність у володінні житлових приміщень, транспортних засобів, земельних ділянок, здача в оренду житлового приміщення тощо), крім купівлі майна або оплати послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень. У такому випадку субсидія може бути призначена на підставі рішення комісії.

Скасовується необхідність обов’язкового працевлаштування працездатних членів сім’ї та перебування їх на обліку в центрі зайнятості (до розрахунку сукупного доходу прийматиметься дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Отримають право на субсидію особи, які проживають у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.

Передбачено, що у разі якщо для опалення житлового приміщення одночасно використовується природний газ і електроенергія субсидія надаватиметься тільки на один вид палива

Комісіям при місцевих органах виконавчої влади надано право:

- приймати рішення про надання субсидії одиноким непрацездатним громадянам на збільшену понад норму площу житла;

- визначати кількість осіб для розрахунку субсидії у випадках, коли окремі особи з числа зареєстрованих фактично не проживають у житловому приміщенні і споживання комунальних послуг обчислюється засобами обліку. Таким документом може бути довідка, що підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, а також довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні.

Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.

Сума субсидії, перерахована (виплачена) внаслідок подання громадянином  документів з недостовірними відомостями, повертається ним у подвійному розмірі.

Зазначеною Постановою доручено Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством інфраструктури забезпечити до 15 квітня та до 01 листопада 2015 р. виготовлення підприємствами, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення, бланків Заяви та Декларації і доставку їх споживачам.

"Це дуже просто" - Урядова ініціатива. Енергетична незалежність України.




 

 

 

 

 

 

 

Інформаційні послуги

 

 

   

Актуальна тема

Звернення до сільських, селищних голів

З метою популяризації здорового способу життя протягом березня - жовтня поточного року в Тернопільському районі впроваджується щорічна Всеукраїнська інформаційно-профілактична акція «Відповідальність починається з мене».

Для учасників АТО та членів їх сімей працює гаряча лінія

Орієнтовний розрахунок розміру субсидії на оплату житлово-комунальних послуг

Всеукраїнський Центр пошуку полонених, загиблих і зниклих безвісти воїнів АТО готовий допомогти усім хто розшукує своїх рідних, знайомих чи колег

ДОРОЖНЯ КАРТА для проведення лікування та медичної реабілітації демобілізованих

Про проведення в районі заходів шостої  черги мобілізаційного розгортання

ІНФОРМАЦІЯ щодо розвитку туризму в Тернопільському районі

ЗМІНИ до Положення про  порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива 

Все про СУБСИДІЇ

Тернопільська районна державна адміністрація оголошує конкурс про надання супутніх  послуг у приміщенні центру надання адміністративних послуг

УВАГА ЗМІНЕНИЙ ГРАФІК прийому громадян у Тернопільській районній державній адміністрації